Niet echt onbezorgd bij Anderzorg.

18 maart 2013

Al enkele jaren was het voor ons duidelijk dat onze zoon, nu 13 jaar, een beugel nodig had. Sinds het begin van de verzekeringsplicht zijn wij met het hele gezin bij Anderzorg verzekerd.  Twee jaar geleden had ik niet de juiste verzekering voor orthodontie.  Daarom nam ik vorig jaar de aanvullende “tand”-verzekering voor mijn kinderen erbij.  Voor een behandeling moet je minimaal een jaar zo een aanvullende verzekering hebben,  dus 1 jaar wachten. In februari 2013 was het dan eindelijk zo ver:’mijn zoon ging naar de orthodontist.  Na een intakegesprek en enkele voorbereidende handelingen, waaronder een gebitsafdruk en foto’s  kreeg ik een factuur toegestuurd met een ruime betalingstermijn. Meteen heb ik deze factuur doorgestuurd naar Anderzorg en ter declaratie aangeboden.  Na enige tijd kreeg ik een e-mail met de mededeling dat de declaratie afgewezen was.  Natuurlijk begreep ik dit niet, ik had immers een aanvullende “tand”-verzekering afgesloten en  2 jaar gewacht voor aanvang van de behandeling.

Ik stuurde een nette e-mail terug met de vraag hoe dit mogelijk was. Een kort antwoord met “dit wordt niet vergoed” kreeg ik retour.  Na een volgende mailing kreeg ik als antwoord dat dit alleen boven de 18 jaar vergoed zou worden.  In de polisvoorwaarden staat nergens dat de vergoeding niet voor een minderjarige geld.  Iedereen weet dat de meeste orthodontie=behandelingen ondergaan worden door kinderen in de pubertijd van circa 12 tot 15 jaar.  Zo verdient Anderzorg ze dus…

Na 2 jaar wachten voel ik mij compleet opgelicht en blijkt een aanvullende “tand”-verzekering dus niets waard te zijn bij Anderzorg.  Vanwege “het systeem” in Nederland ben ik veroordeeld met Anderzorg tot het eind van het jaar.  Als mijn zoon na deze stressvolle situatie nog een beugel wil, moet hij dus nog minimaal 2 jaar wachten: overstappen op het eind van het jaar en een jaar wachtperiode voor een aanvullende verzekering.

De enigste reactie van Anderzorg waar ik op wacht, is dat mijn declaratie vergoed wordt, er omheen draaien heeft geen zin.  Anderzorg is het bewijs van goedkoop is duurkoop, behalve als je nooit met enige vorm van zorg in aanraking komt .

23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
25 september 2024
Reageren nergens op en vertellen leugens
12 september 2024
slechte dienstverlening, denkt alleen maar aan zichzelf
Meer posts
Share by: