Verzekerden zijn nonchalant en ondeskundig

apr. 10, 2024

Verzekeraars maken misbruik van onkunde bij consumenten en politiek

Vandaag stond in de Telegraaf dat een grote groep Nederlanders nog niet echt huiverig is voor de impact van extreem weer. Twee op de vijf mensen denken de komende vijf jaar namelijk geen risico te lopen op schade aan hun woning. Nederlanders zijn het bangst voor storm: De helft van de mensen vreest schade door flinke wind.


De kans op waterschade vinden mensen - ook in Limburg - minder reëel. Ongeveer een kwart van de Nederlanders vreest waterschade meer dan andere gevolgen van extreem weer. Nederlanders zijn zich dus bewust van de risico’s van schade door bijvoorbeeld een flinke storm of droogte, maar daar iets tegen doen heeft geen prioriteit. De helft van de Nederlanders isoleert het huis liever om te besparen op stookkosten, dan dat ze maatregelen nemen tegen mogelijke schade. Vier op de tien Nederlanders zegt bovendien liever op vakantie te gaan dan een speciale verzekering af te sluiten tegen extreem weer.Verzekeraars


Nederlanders zijn niet altijd gedekt tegen de schade door extreem weer. Schade bij consumenten door storm, hagel, sneeuw, regen en natuurbranden wordt door verzekeraars vaak wel vergoed. Ook dekken vrijwel alle verzekeraars de schade aan woningen bij lokale overstromingen, maar dat is niet het geval bij overstroming van de grote rivieren en grote binnenwateren, zoals het IJsselmeer.


Het Verbond van Verzekeraars stelt dat naar schatting 99% van de huishoudens en bedrijven niet verzekerd is voor overstroming van de zee en grote rivieren, terwijl dit volgens die organisatie juist zou bijdragen aan een sneller herstel en minder vervolgschade. Het Verbond is daarover in gesprek met de overheid en andere relevante organisaties.


Niet vreemd dat het Verbond doet wat alle verzekeraars doen als er schade is: proberen de lasten daarvan te ontlopen....

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: