Schade door de verzekeraar afgewezen? 

Klachten over verzekeraars

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
Eerdere klachten

Nieuws

02 mei, 2024
Verzekeraars maken misbruik van de onkunde van hun klanten
10 apr., 2024
Verzekeraars maken misbruik van onkunde bij consumenten en politiek
10 mrt., 2024
Gesjoemel met polisvoorwaarden, verzaken zorgplicht
01 mrt., 2024
Even Apeldoorn bellen
25 feb., 2024
Lees vooral eens de voorwaarden, dan leest u wat u gekocht heeft
23 jan., 2024
Voor het leven gehandicapt bij verzekeringsfraude
31 dec., 2023
Eis over persoonlijk gesprek onterecht.
30 sep., 2023
Bewijzen van leugens, list en bedrog in dossiers Nivre-experts
Meer nieuws

Columns

door Anton Rietveld 01 mei, 2024
Goedkoop is duurkoop, vooral bij verzekeringen. Ik maak het dagelijks mee, meerdere keren per dag: er is geen ding wat door consumenten meestal ongezien wordt gekocht: verzekeringen! Geen hond -of je moet wel compleet stom zijn- die iets waarvoor hij enkele honderden euro's moet betalen, koopt zonder te weten wát hij koopt. Nou niet dus! Verzekeringen worden vaak alleen maar op de prijs gekocht, en steeds meer dombo's kopen verzekeringen via de website van vergelijkingssites of rechtstreeks via de website van de verzekeraar. Oliedom, maar het gebeurt giga-vaak. Maar als er een schade is komen de mensen er achter dat ze niet zo slim zijn geweest, want dan blijkt dat de schade die ze hebben niet in de voorwaarden staat. Inderdaad, de polisvoorwaarden die vrijwel geen hond leest omdat ze meer uitsluitingen dan dekking bevatten en doorspekt zijn van teksten die ze tóch niet begrijpen en die daarom uit nonchalance dan maar niet worden gelezen. Als je zó bezig bent, en je verwacht toch goed verzekerd te zijn, dan is er een toepasselijk gezegde: goedkoop is duurkoop. Als je aan de voordeur goedkoop wil uitzijn, moet je aan de achterdeur niet teleurgesteld zijn dat je een kat in de zak hebt gekocht, zo simpel is het. Koop NOOIT verzekeringen via internet, NOOIT rechtstreeks bij een verzekeraar en ook NOOIT bij een zogenoemd 'volmachtkantoor'. Koop uitsluitend verzekeringen via een financieel adviseur, en check daarbij of die deskundig is. Want helaas, veel tussenpersonmen fungeren vaak slechts a;ls een dom doorgeefluik van de verzekeraar, daar heb je dus niets aan. Laat je voorlichten en neem MINSTENS enkele dagen voordat je besluit iets te kopen, en vooral: dat je WEET wat je koopt! Een consument heeft behoefte aan deskundigheid, en niet aan een snelle aanschaf van een product waar de adviseur het meeste aan verdient. Verzekeren is vakwerk. Het wordt de hoogste tijd dat consumenten dat eens gaan beseffen als ze een verzekering kopen.
door Mr. E.H. Horssius, Ombudsman Schadeverzekeringen 23 mrt., 2024
Verzekeraarsbedrog aan de lopende band
door Anton Rietveld 10 mrt., 2024
Gedrochtcode Verzekeraars i.p.v. Gedragscode Verzekeraars
door Anton Rietveld 05 mrt., 2024
Een branche die het vertrouwen zelf om zeep helpt
door Anton Rietveld 05 feb., 2024
Verzekering altijd afsluiten via een deskundige tussenpersoon
door Eric Horssius 28 okt., 2023
Altijd op zoek naar manieren tot manipulatie
door Anton Rietveld 13 aug., 2023
Zelfregulering is vrijbrief voor corruptie, schijnheiligheid en bedrog
door Anton Rietveld 06 jul., 2023
Polisvoorwaarden en website maken illegale inbreuk op recht verzekerde
Meer columns

Over Verzekeringsklachten

Verzekeringsklachten.nl is een platform voor de verzekerde consument die een klacht, een vraag over of een probleem met een verzekering heeft.

Verzekeringsklachten.nl werkt met een team van deskundigen en specialisten uit de branche bestaande uit professionele schaderegelaars en -experts, verkeersschade-specialisten, advocaten en letselschade-deskundigen. Allen werken zij in de verzekeringsbranche of hebben daarin gewerkt en allen hebben een stuk onvrede met met het afwijzende beleid dat verzekeringsmaatschappijen nogal eens ten onrechte hanteren.
CONTACT OPNEMEN
Share by: