Consumenten kopen graag het goedkoopste, gezien of ongezien.

mei 01, 2024

Goedkoop is duurkoop, vooral bij verzekeringen.


Ik maak het dagelijks mee, meerdere keren per dag: er is geen ding wat door consumenten meestal ongezien wordt gekocht: verzekeringen! Geen hond -of je moet wel compleet stom zijn- die iets waarvoor hij enkele honderden euro's moet betalen, koopt zonder te weten wát hij koopt. 


Nou niet dus! Verzekeringen worden vaak alleen maar op de prijs gekocht, en steeds meer dombo's kopen verzekeringen via de website van vergelijkingssites of rechtstreeks via de website van de verzekeraar. Oliedom, maar het gebeurt giga-vaak. Maar als er een schade is komen de mensen er achter dat ze niet zo slim zijn geweest, want dan blijkt dat de schade die ze hebben niet in de voorwaarden staat. 


Inderdaad, de polisvoorwaarden die vrijwel geen hond leest omdat ze meer uitsluitingen dan dekking bevatten en doorspekt zijn van teksten die ze tóch niet begrijpen en die daarom uit nonchalance dan maar niet worden gelezen. 


Als je zó bezig bent, en je verwacht toch goed verzekerd te zijn, dan is er een toepasselijk gezegde: goedkoop is duurkoop. Als je aan de voordeur goedkoop wil uitzijn, moet je aan de achterdeur niet teleurgesteld zijn dat je een kat in de zak hebt gekocht, zo simpel is het.


Koop NOOIT verzekeringen via internet, NOOIT rechtstreeks bij een verzekeraar en ook NOOIT bij een zogenoemd 'volmachtkantoor'. Koop uitsluitend verzekeringen via een financieel adviseur, en check daarbij of die deskundig is. Want helaas, veel tussenpersonmen fungeren vaak slechts a;ls een dom doorgeefluik van de verzekeraar, daar heb je dus niets aan. 


Laat je voorlichten en neem MINSTENS enkele dagen voordat je besluit iets te kopen, en vooral: dat je WEET wat je koopt! Een consument heeft behoefte aan deskundigheid, en niet aan een snelle aanschaf van een product waar de adviseur het meeste aan verdient. Verzekeren is vakwerk. Het wordt de hoogste tijd dat consumenten dat eens gaan beseffen als ze een verzekering kopen.


02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: